روش نصب کاغذ دیواری برجسته بر روی دیوار

روش نصب کاغذ دیواری برجسته بر روی دیوار

نصب کاغذ دیواری برجسته پشت تلویزیون

همانطور که می دانید دیوار پشت تلوزیون تاثیر بسزایی در زیبایی و جذابیت منزل شما دارد. به گونه ای که محل قرار گیری تلویزیون به عنوان مرکز خانه شناخته می شود. از اینرو با یکسری تغییرات اصولی و جذاب در محل قرار گیری تلویزیون به راحتی می توانید خانه ای شیک و خاص را داشته باشید.

امروزه کاغذ دیواری پشت تلویزیون با طرح ها و رنگ های مختلفی در بازار موجود است که هر کس متناسب با سلیقه خود اقدام به خرید آن ها می کند. نکته قابل توجه در انتخاب کاغذ دیواری برجسته پشت تلویزیون این است که با دیگر وسایل منزل هارمونی لازم را داشته باشد.

بعد از انتخاب کاغذ دیواری برجسته متناسب و مورد سلیقه خود بهتر است به صورت اصولی با نحوه نصب کاغذ دیواری برجسته پشت تلویزیون آشنا شوید. به جرات می گفت یکی از ویژگی های این نوع کاغذ دیواری نصب آسان و سریع آن می باشد.

اولین قدم در نصب این است که مقدار کاغذ مورد نیاز خود را محاسبه کنید. برای اندازه گیری کاغذ برجسته بهتر است از هر طرف به میزان ۵ سانتی متر اندازه را بیشتر در نظر بگیرید. بد نیست بدانید که این نوع کاغذ دیواری بر روی دیوارهای رنگ روغن و گچی بسیار راحت نصب می شود. برای سطح های ناصاف لازمه کار این است که ابتدا سطح کاری با دقت بتونه کاری شود و سپس اقدام به نصب نمایید.

همچنین برای چسباندن کاغذ دیواری گل برجسته از نوعی چسب به نام چسب کاغذ استفاده می شود. در واقع مقداری پودر چسب را با آب و چسب چوب به خوبی ترکیب کنید و به آرامی به هم زنید تا یک مایع غلیظ ژلاتین مانندی به دست آید. در حالت کلی نسبت ترکیب آب با چسب کاغذ دیواری ۱ به ۲۰ است.

نصب کاغذ دیواری برجسته پشت تلویزیون

تنوع طرح و رنگ های مختلف کاغذ دیواری برجسته

استفاده از کاغذ دیواری برجسته به دلیل داشتن تنوع بالای طرح و رنگ به طور چشمگیری در بین افراد رواج پیدا کرده است. در واقع این مدل کاغذ دیواری از طرح های جدید و به روز کاغذ دیواری به شمار می آید که طرح های متنوع و متفاوت بسیار زیادی را دارد.

جالب است بدانید که کاغذ برجسته معمولا به صورت دست ساز است و دارای انواع طرح های متنوعی همچون گل، سنگ، اشکال هندسی و … می باشد. در بین مدل های مختلف کاغذ دیوارهای برجسته می توان به مدل های مخملی، طرح آجر، گل برجسته ایتالیایی، اکلیلی، طلایی، گل برجسته، سفید و لاکچری اشاره کرد. بد نیست با برخی از این مدل ها به صورت مختصر آشنا شوید.

طرح آجر یکی از طرح های کاغذ برجسته است که زیبایی خاصی را در فضای مورد نظر ایجاد می کند. همچنین از این نوع طرح می توان برای پوشش دیوارهای رستوان ها، کافی شاپ ها، دیوارهای ساختمان های اداری و … استفاده کرد. این نوع کاغذ دیواری معمولا به صورت سه بعدی و کاغذهای دیواری برجسته تولید و به بازار عرضه می شوند.

کاغذ دیواری مخملی نیز یکی دیگر از انواع کاغذ دیواری است که بسیار زیبا و شکیل است. زمینه این نوع کاغذ دیواری از جنس پارچه یا پی وی سی می باشد که در ساخت آن از الیاف پارچه استفاده شده است. انتخاب این گزینه بهترین پیشنهاد برای زیبا کردن دیوارهای سالن و لابی می باشد چرا که طرح های آن کلاسیک و بسیار زیبا و شیک است.

کاغذ دیواری اکلیل دار نمونه ای از کاغذ دیواری است که طرح های روی آن براق و اکلیل دار می باشد. استفاده از این مدل کاغذ دیواری زیبایی فوق العاده ایی را به محیط مورد نظر هدیه می دهد. لازم به ذکر است که اکلیل های روی کاغذ دیواری ها غیر قابل ریزش هستند.

کاغذ دیواری پوستری طرح برجسته

کاغذ دیواری برجسته مدل داماسک از جمله پرطرفدارترین کاغذ دیواری ها به شمار می آید. از زمان های گذشته تا به امروز از این نوع مدل کاغذ دیواری جهت طراحی خانه های مجلل و لوکس استفاده شده است. ذکر این موضوع خارج از لطف نیست بدانید که خاستگاه مشرقی این کاغذ دیواری، شهری به نام دمشق می باشد. این مدل از کاغذ دیواری دارای رنگ ها و طرح های مختلف داماسک است.

افراد با توجه به سلیقه های خود از این کاغذ دیواری برای زیبا کردن قسمت های مختلف فضای مورد نظر استفاده می کنند. اما در حالت کلی بیشتر برای پوشش دیوارهای پشت میز تلویزیون و دیوارهای سالن پذیرایی انتخاب می شوند. طرح های داماسک معمولا به صورت برجسته بر روی کاغذ دیواری طراحی می شوند. جنس کاغذ دیواری طرح داماسک می تواند به صورت پارچه و یا پی وی سی باشد. همچنین در برخی موارد طرح داماسک از مواد وانیلی ساخته می شود.

کاغذ دیواری پوستری طرح برجسته

آیا این مدل کاغذ به دیوار آسیب می زند؟

خرید و انتخاب کاغذ دیواری برجسته بهترین گزینه پیشنهادی برای تزیین و زیباسازی منزل و محیط کاری شما می باشد. زیرا این نوع پوشش دارای مزایا و قابلیت های بسیار زیادی است. از جمله مزایای آن می توان به نصب ساده و راحت آن اشاره کرد. در واقع تنها با رعایت یکسری نکات می توان آن را بر روی دیوارهای مورد نظر نصب کرد. همچنین به راحتی قابل شستشو و تمیز کردن هستند، از اینرو در صورت کثیف شدن به راحتی می توانید آن ها را مانند روز اول تمیز کنید.

ذکر این موضوع خارج از لطف نیست که بدانید این مدل کاغذ به دیوار شما به هیچ وجه آسیب نمی زند، چرا که کندن آن راحت است. این مدل کاغذ دیواری بدون استفاده از بخار و یا محلول های شیمیایی به صورت خشک از دیوار کنده خواهد شد.

برای انجام این کار می توانید از یک کاردک استفاده کنید تا از سطح دیوار زیرین کنده نشود. از اینرو در مواقعی که از مدل کاغذ دیواری خود خسته شدید و یا تصمیم به تغییر دکوراسیون خود گرفتید به راحتی می توانید آن را تعویض کنید.

آیا این مدل کاغذ به دیوار آسیب می زند؟

حس سه بعدی را تجربه کنید

بهتر است بدانید که امروزه با انتخاب کاغذ دیواری سه بعدی به راحتی می توانید در منزل یا محیط کاری خود حس سه بعدی را تجربه کنید. این نوع کاغذ دیواری شامل کاغذ دیواری های است که بر روی آن ها تصاویر و اشکال سه بعدی چاپ می شوند. در واقع این کاغذ دیواری برجسته یکی از زیباترین محصولات برای دکور کردن محیط کار و یا منزل شما به شمار می آید.

کاغذ دیواری سه بعدی معمولا به صورت ابعاد سفارشی و ابعاد استاندارد تولید و به بازار عرضه می شوند. با انتخاب این مدل کاغذ دیواری می توانید زیبایی فضای مورد نظر را دوچندان کنید. همچنین استفاده از کاغذ دیواری سه بعدی منزل یا محل کار شما را بزرگ تر از حد واقعی نشان می دهد.

از دیگر قابلیت های این کاغذ دیواری این است که به راحتی و با سرعت قابل نصب است. همچنین در صورت کثیف شدن به راحتی می توان آن ها را شستشو داد و مثل روز اول تمیز کرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *